HULP NODIG?
De nieuwe Tourneo Custom is uitgerust met een aantal compromisloze systemen die ontworpen zijn om zowel de prestaties als de efficiëntie te maximaliseren. Dit zijn onder andere de nieuwe Ford EcoBlue-motor van 2,0 liter, een automatische transmissie waarmee u efficiënter kunt schakelen en Auto Start-Stop.
De functies op deze pagina zijn mogelijk enkel beschikbaar op geselecteerde modellen. Waar beschikbaar, zijn deze functies mogelijk optionele extra's met een meerprijs. Voor meer info kunt u de brochure downloaden om de huidige specificaties te bekijken.
De Tourneo Custom is krachtiger en efficiënter dan ooit dankzij de geavanceerde 2.0 l Ford EcoBlue-dieselmotoren. Tussen de beschikbare aandrijflijnen, die tot 185 pk vermogen en 405 Nm koppel bieden, vindt u gegarandeerd degene die aan uw specifieke behoeften voldoet. Elke motor, ongeacht het type, voldoet ook aan de strenge Euro 6.2-emissienormen. Het voertuig is zelfs verkrijgbaar als een licht hybride elektrisch voertuig (mHEV) voor een nog zuiniger brandstofverbruik en minder emissies.
De geavanceerde Ford EcoBlue 2,0 liter TDCi-motoren zijn duurzaam en betrouwbaar, met langere onderhoudsintervallen tot 60.000 kmTooltip, of twee jaar, afhankelijk van welke van de twee het eerst plaatsvindt. De componenten die aan normale slijtage onderhevig zijn, zijn bovendien ontworpen om langer mee te gaan, zonder dat ze onderhoud vereisen.
De Ford EcoBlue 2,0-liter motor is een geavanceerde dieselmotor die voldoet aan de ultralage Euro 6.2-emissiedoelstellingen. Dat is mogelijk dankzij de toepassing van geavanceerde katalytische systeemtechnologie. En dit hebben we allemaal bereikt zonder in te leveren op prestaties of de rijervaring.
Het selectieve catalytische reductie-systeem (SCR) gebruikt AdBlue®, een vloeistof op basis van ureum en water, om de NOx in de uitlaatgassen om te zetten in stikstof en water. Een roetfilter houdt vervolgens meer dan 99% van de vaste deeltjes in de uitlaatgassen van de auto tegen. Om correct te kunnen werken, moet de AdBlue®-tank van uw Ford EcoBlue dieselmotor gevuld zijn met AdBlue® vloeistof. Er gaat een verklikkerlampje branden wanneer het vloeistofpeil te laag is.
Wanneer u aan verkeerslichten stopt of uw auto stilstaat in de file, kan deze technologie automatisch de motor uitschakelen terwijl essentiële onderdelen zoals koplampen, airco, radio en het Ford SYNC-systeem nog steeds stroom krijgen. Wanneer u weer wilt rijden, hoeft u alleen maar de koppeling in te drukken en in de eerste versnelling te schakelen, of het gaspedaal in te drukken bij een automatische versnellingsbak om het systeem opnieuw op te starten. Auto Start-Stop is met name efficiënt in de stad, waar het brandstofverbruik tot 10% verlaagd kan worden (stadscyclus).
In tegenstelling tot de klassieke systemen, wordt de accu met Smart Regenerative Charging alleen opgeladen wanneer dat nodig is. Wanneer mogelijk vermijdt dit systeem het opladen wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt. Dat bespaart nog meer brandstof en verlaagt de uitstoot.
Zowel de motor van 130 pk als die van 170 pk is beschikbaar met de SelectShift automatische zesversnellingsbak. Dit is de standaard aandrijflijn voor een breed gamma aan carrosseriestijlen en bruto voertuiggewicht, en werd ontworpen voor een soepele en ontspannen rijervaring, vooral in druk, stapvoets verkeer. Met deze versnellingsbak kunt u ook handmatig schakelen als u dat verkiest, met de schakelknoppen van de versnellingspook op het dashboard. Hij biedt tevens de mogelijkheid om versnellingen te vergrendelen in zwaardere rijomstandigheden. Op gladde wegen of steile hellingen bijvoorbeeld.
De boordcomputer geeft u nuttige informatie zoals uw kilometerstand, brandstofverbruik, snelheid en de buitentemperatuur. Het bevat ook 'afstand tot leeg': ruw geschat hoe ver u kunt rijden voor u opnieuw moet tanken. Dit is in het bijzonder nuttig voor lange afstanden of als u ergens afgelegen rijdt.
Ford hanteert een politiek van voortdurende productverbetering. Ford behoudt zich dan ook het recht voor om te allen tijde specificaties, kleuren en catalogusprijzen van de verschillende modellen zonder voorafgaande berichtgeving te wijzigen. Alle inspanningen werden geleverd zodat de informatie, details en omschrijvingen op het moment van publicatie correct waren. Wanneer nieuwe informatie gekend wordt, zullen wij deze op gepaste tijde in deze toepassing implementeren. Wij adviseren u om de voertuigspecificaties steeds na te gaan bij uw Ford-verdeler voordat u een voertuig bestelt. Alle informatie geldt enkel voor de Belgische markt en de meegedeelde prijzen zijn steeds louter indicatief.
De prijzen voor onderhoud en extra services zijn aanbevolen all-in prijzen, inclusief btw, en waar van toepassing inclusief onderdelen, arbeidsloon, voorgeschreven carrosseriecontrole, en milieuheffing. Contacteer uw Ford Erkende Hersteller voor een finale prijsopgave van de gewenste service.
De afbeelding is niet bindend.
Aanbevolen catalogusprijs (personenwagens)
De aanbevolen catalogusprijs is de prijs incl. 21% btw (tenzij anders vermeld) en is gebaseerd op onze maximumdetailprijzen. Let op: de op deze website vermelde catalogusprijzen zijn niet gegarandeerd en slechts indicatief. Ford tracht de prijzen steeds zo accuraat mogelijk weer te geven op deze website. Door de zeer fluctuerende materiaalkost ten gevolge het (wereldwijde) tekort aan materiaal en de technische implicaties voor de update van onze website, kan het zijn dat de vermelde catalogusprijzen niet langer actueel zijn. Gelieve uw Ford-verdeler te contacteren voor de actuele catalogusprijs van het door u gekozen voertuig.