Problemen oplossen met Activering in uitvoering
Controleer het volgende als je geprobeerd hebt je voertuig te activeren en als status Activering in uitvoering hebt gekregen:
- Bij een poging om de instructies in het voertuig te accepteren, zorg je dat je voertuig:
- Aan staat, de motor draait, in de parkeerstand is geschakeld en het voertuig in een open gebied staat met een goede mobiele ontvangst.
- Opmerking: De motor moet draaien en het contact mag niet in de accessoirestand staan.
- Controleer de sterkte van het mobiele netwerk of wifi-verbinding.
- Wifi-verbinding
- Als wifi is uitgeschakeld, schakel je wifi in en probeer verbinding te maken.
- Als wifi is ingeschakeld, schakel je wifi uit en probeer verbinding te maken via mobiele data.
- Mobiele verbinding
- Als mobiele data is uitgeschakeld, schakel je mobiele data in en probeer je verbinding te maken.
- Als mobiele data is ingeschakeld, schakel je mobiele data uit en probeer verbinding te maken via wifi.
- Wifi-verbinding
- Ben je verbonden met Bluetooth in je voertuig? Als dat zo is, ontkoppel je apparaat dan van Bluetooth en probeer opnieuw te activeren.
- Zijn meer dan 90 seconden verstreken sinds je poging om te activeren?
- Als dat niet zo is, wacht dan ten minste 90 seconden totdat je voertuig de instructies voor accepteren weergeeft.
- Heb je in het verleden al commando's kunnen gebruiken?
- Als dat zo is, heb je toen een tweede FordPass-account aangemaakt nadat je de app had verwijderd of na een poging om in te loggen?
- Als dat zo is, heb je wellicht een ander e-mailadres gebruikt voor je gemachtigde voertuig. Log uit en probeer in te loggen met een ander e-mailadres.
- Als dat zo is, heb je toen een tweede FordPass-account aangemaakt nadat je de app had verwijderd of na een poging om in te loggen?
- Krijg je een bericht te zien dat het voertuig al is geactiveerd?
- Ja, maar ik ben de enige gebruiker - Je hebt wellicht een ander e-mailadres gebruikt voor jouw gemachtigde voertuig. Log uit en probeer in te loggen met een ander e-mailadres.
- Ja, maar ik ben een secundaire gebruiker - Je hebt goedkeuring van een gemachtigde gebruiker nodig.
- Tik op het tabblad Verzoek om toestemming als je een extra gebruiker van de voertuigbediening zal zijn.
- Er wordt een bericht gestuurd naar alle momenteel geactiveerde gebruikers.
- Ze ontvangen een bericht over je verzoek in hun app.
- Na goedkeuring heb je toegang tot bediening.
Als je de bovenstaande stappen hebt geprobeerd/bevestigd en jouw voertuig niet werd geactiveerd, selecteer dan Contact opnemen met Assistentie.
Opmerking: Als je een voertuig wilt activeren en alle bestaande geactiveerde gebruikers wilt verwijderen, kan je een Algemene reset uitvoeren.