Home > Personenwagens > S-MAX > Eigenschappen > Motoren
Ford S-MAX parked sideview

We helpen u om efficiënter te rijden

FORD S-MAX

Het getoonde model is uitgerust met opties en accessoires.

Motoren

Wanneer u de motor voor uw S-MAX kiest, hebt u verschillende mogelijkheden. Gaat u voor onze nieuwe 2.5-liter benzine-hybride motor met minder CO2-uitstoot en een indrukwekkend vermogen? Of kiest u liever onze geavanceerde dieselmotor? En als u kiest voor diesel, welk vermogen wordt het dan? Welke transmissie: handmatig met zes versnellingen of onze automaat met acht versnellingen? Heeft u vierwielaandrijving nodig? Kiezen is niet altijd gemakkelijk. Gelukkig hebben we het voor u eenvoudig gemaakt om de motoropties van de S-MAX te vergelijken.

VERGELIJKING

  2.0L ECOBLUE 2.0L ECOBLUE
2.0L ECOBLUE
2.0L ECOBLUE 2.5L (FULL) HYBRID FWD
Transmissie Manuele zesversnelling
Achttrapsautomaat
Achttrapsautomaat Achttrapsautomaat Achttrapsautomaat
Max. vermogen (pk) 150 150 190 190 190
Aandrijving 4x2 4x2 4x2 4x4 4x2
0-100 km/u (sec.) 10,6 11,0 9,7 9,9 9,8
CO2-uitstoot (g/km)S-MAX motoren page - Emissions 155 - 177 166 - 187 166 – 188 171 – 196 146 – 153
Verbruik (l/100 km)S-MAX motoren page - Fuel economy 5,9 – 6,7 6,3- 7 ,2 6,3 - 7,2 6,5 - 7,5 6,4 - 6,7
Max. sleepgewicht (geremd) (kg)S-MAX motoren page - Towable mass 1800 1800 2000 2000 1750S-MAX motoren page - Towable mass 5 / 1560S-MAX motoren page - Towable mass 7
Capaciteit batterij N/A N/A N/A N/A 1.1kwh
Max. koppel 370 370 400 400 200
Ford S-MAX driving across bridge

Ford S-MAX Hybrid

De zelfladende S-MAX Hybrid combineert een zeer efficiënte 2.5 liter Atkinson Cycle-benzinemotor met een elektrische motor op accu. Het hybridesysteem van de S-MAX vangt energie op die gewoonlijk verloren gaat tijdens het uitrollen en vertragen. Die energie wordt gebruikt om de accu op te laden. U hoeft uw auto dus niet in het stopcontact op te laden. De krachtige watergekoelde accu maakt het mogelijk om korte afstanden op uitsluitend elektrisch vermogen te rijden.

De accu is aangebracht onder de vloer van de HEV om de laadcapaciteit te behouden. Met een CO2-uitstoot van slechts 146 g/km levert de nieuwe motor een indrukwekkend vermogen van 110 kW (150 pk) en een koppel van 200 Nm. De elektrische motor levert een vermogen van 30 kW (40 pk) en een koppel van 235 Nm. Gecombineerd hebt u dus maar liefst een vermogen van 140 kW (190 pk). Hierdoor heeft de S-MAX Hybrid een sleepcapaciteit van 1.750 kg: genoeg voor bijvoorbeeld een kleine boot.

Ford S-MAX diesel

Liever diesel? Een geavanceerde gloednieuwe 2.0-liter TDCi laat u kiezen uit twee vermogens: 150 pk en 190 pk. Elke motor beschikt over de nieuwste technologie voor beter vermogen, koppel en verbruik en lagere uitstoot: een verbeterd ontwerp zorgt voor een lage CO2-uitstoot en verbetert de brandstofzuinigheid.

Ford All-New 2.0L TDCi engine
Top