AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Waarom heb ik deze terugroepbrief ontvangen?

We houden voertuigen in productie en in het veld voortdurend in de gaten en we hebben een mogelijk probleem met uw voertuig ontdekt waarbij een door Ford Erkende Hersteller uw voertuig kosteloos moet controleren en repareren. U kunt alle details over het mogelijke probleem vinden in de brief die naar u is gestuurd.

Waarom ontving ik hierover al eerder een bericht via de FordPass-app, dan de officiële brief van Ford Motor Company?

Het verzenden van en FordPass-bericht naar uw smartphone is een veel snellere communicatiemethode dan het gebruik van traditionele verzendmethoden. Vertragingen bij het ontvangen van uw fysieke brief kunnen te wijten zijn aan de tijd die nodig is om de naam en het adres van de klant bij de autoriteiten te verzamelen (als dit verband houdt met veiligheid, emissies of naleving), gevolgd door het afdrukken en verzenden van de fysieke brieven. Het is ons doel om u zo snel mogelijk te informeren, de snelste methode is via de mobiele FordPass-app.

Is dit een terugroepactie m.b.t. de veiligheid?

In de brief die u hebt ontvangen, wordt duidelijk vermeld of het potentiële probleem verband houdt met de veiligheid. Als er een ’S’ staat in de Field Service Action (FSA)-titel, bijvoorbeeld FSA 22Sxx, duidt de S op een terugroepactie m.b.t. de veiligheid.

Andere soorten terugroepacties houden verband met de emissies (aangegeven met een ‘E’ in de FSA-titel), de naleving van voertuigvoorschriften (aangegeven met een ‘C’ in de FSA-titel) en een door een eigenaar gemelde klanttevredenheidsactie (aangegeven met een B in de FSA-titel).

We raden u ten zeerste aan om zo snel mogelijk een afspraak bij een erkende Ford Erkende Hersteller te boeken om het potentiële probleem te laten controleren en verhelpen. 

Mijn voertuig is al door een Ford Erkende Hersteller hersteld, omdat ik het bericht via de FordPass-app heb ontvangen en meteen een afspraak heb geboekt. Nu heb ik de brief ontvangen, wat moet ik doen?

Als uw voertuig is gerepareerd voor het probleem dat wordt vermeld in de brief die u hebt ontvangen en het nummer van de terugroepactie overeenkomt, hoeft u verder niets meer te doen. Wij danken u voor uw proactieve houding.

Ik heb nog meer vragen, met wie kan ik spreken? 

Klik hier om contact op te nemen met onze klantenservice.

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.