AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Is Ford Assistance ook geldig in het buitenland?

Ford Assistance stuurt een technicus ter plaatse die zal trachten uw voertuig voorlopig of definitief rijklaar te maken. Als uw voertuig niet rijklaar kan worden gemaakt, zorgt Ford Assistance voor het afslepen ervan naar de dichtstbijzijnde Ford Erkende Hersteller. Als uw voertuig niet opnieuw rijklaar kan worden gemaakt op de dag van de pech, heeft u de keuze, mits goedkeuring van het Ford Assistance Center, uit : 

Optie 1 (max. 620 €/pp)

a) de kosten voor de reis van de plaats van het incident naar de bestemming of voor de reis van de plaats van het incident naar de woonplaats van de rechthebbende bestuurder

OF

b) de kosten voor de terugreis van de bestemming naar de woonplaats van de rechthebbende bestuurder indien het voertuig niet is hersteld 

c) de kosten voor de terugreis van de bestemming naar de plaats van het incident voor alle rechthebbenden of, na de reis naar de woonplaats, de reis van de woonplaats naar de plaats van het incident voor één rechthebbende bestuurder om het voertuig na herstelling op te halen (het voertuig kan na herstelling ook worden gerepatrieerd indien de kosten niet hoger zijn dan de reiskosten voor één rechthebbende bestuurder van zijn woonplaats naar de plaats van het incident).

Voor de voortzetting van de reis / de terugreis van de rechthebbende bestuurder zijn de kosten voor een treinreis in eerste klasse voorzien. Indien de treinreis langer duurt dan 6 uur, worden de kosten voor een lijnvlucht in Economy class gedekt.

Optie 2

Hotel: indien het voertuig na een defect niet op dezelfde dag van het incident kan worden hersteld, worden de verblijfkosten voor alle rechthebbenden gedekt voor de duur van de herstelling, tot een maximum van 3 overnachtingen in een hotel, maar beperkt tot 100 € (excl. btw) per persoon en per nacht, ontbijt inbegrepen.

Optie 3

Een huurwagen van gelijkaardige klasse voor de duur van de niet-beschikbaarheid, met een maximum van 2 werkdagen (Transit en Tourneo 4 werkdagen)

Een combinatie van deze 3 opties (vervangend voertuig, een hotelverblijf of voortzetting van de reis/terugreis) is niet mogelijk. Enkel het Ford Assistance servicecentrum beslist over het aanbieden van ofwel een vervangend voertuig ofwel voortzetting van de reis/terugreis ofwel verblijf in een hotel.

Alle communicatiekosten vanuit het buitenland naar het Ford Assistance servicecentrum zijn ten laste van de klant. Na het ophalen van het herstelde voertuig zijn de brandstofkosten, tolkosten en eventuele maaltijdvergoedingen tijdens de terugreis niet inbegrepen en blijven ten laste van de begunstigde.

Indien na diagnose door de Ford Erkende Hersteller blijkt dat de herstelling van uw voertuig meer dan 5 kalenderdagen in beslag neemt, regelt en betaalt Ford Assistance de repatriëring ervan naar de Ford Erkende Concessiehouder / Commissionair of Ford Erkende Hersteller van uw keuze in België of het G.H. Luxemburg.

Extra Informatie

Ford Assistance: Contact

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.