AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Hoe kan ik de FordPass Connect-modem deactiveren / opnieuw activeren?

Upgrade/downgrade FordPass Connect

Als het voertuig is uitgerust met een FordPass Connect-modem, kan de klant een downgrade of upgrade van FordPass Connect uitvoeren (dit omvat het (de-)activeren van verbonden diensten, met uitzondering van eCall).

De verbonden diensten zijn onder meer live verkeersinformatie, wifi-hotspot, bediening en controle vanop afstand, locatie van het voertuig, voertuigstaatmeldingen. Downgrade/deactivatie betekent dat het voertuig "offline" zal zijn en geen gegevens meer verstuurt of verzendt in geval van een downgrade. Bij een upgrade/activatie zal het voertuig weer "online" zijn en weer gegevens versturen en ontvangen. De eCall-functie is steeds beschikbaar in geval van een ongeval.

Raadpleeg voor meer informatie het artikel: eCall-functie

De klant dient de volgende stappen uit te voeren om een downgrade / deactivatie of upgrade / activatie aan te vragen:

Stap 1: Controleer of uw voertuig een FordPass Connect-modem heeft:

  1. Ga naar uw voertuig
  2. Druk op "Instellingen
  3. Zoek de FordPass Connect of SYNC-Connect-knop (als deze niet wordt weergegeven, heeft het voertuig geen ingebouwde modem)

Als de FordPass Connect-modem is ingebouwd en de klant de beslissing heeft genomen een downgrade of upgrade van FordPass Connect uit te voeren (alle verbonden diensten (de-)activeren), kan de klant via de FordPass-app contact opnemen met onze FordPass-adviseurs en via e-mail een "Downgrade of upgrade van FordPass Connect" aanvragen. Of de klant kan een aanvraag via e-mail sturen naar fpbel@ford.com.

Stap 2: Stuur een e-mail met de volgende informatie van de eigenaar van het voertuig:

  1. Naam (geregistreerd in het Ford-systeem)
  2. E-mailadres (geregistreerd in het Ford-systeem)
  3. Chassisnummer (VIN)
  4. ESN (serienummer van de modem)

Zo kunt u het ESN (serienummer van de modem) vinden:

  1. Druk op "Instellingen"
  2. Zoek en druk op "Algemeen"
  3. Zoek en druk op "Info"
  4. Zoek en noteer het ESN

Indien de persoon die contact heeft opgenomen met Ford niet de eigenaar van het voertuig is, moet hij/zij aanvullend een kopie van het inschrijvingsbewijs opsturen voor legitimatie. 

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.