AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Wat is een oplaadkaart voor openbare laders?

Wat is een radiofrequentie-identificatiekaart (RFID)?

U ontvangt een radiofrequentie-identificatiekaart (RFID) bij de aankoop van uw elektrisch voertuig met accu (BEV) van Ford en uw kaart wordt u opgestuurd via de post. Op deze manier kunt u openbare laders gebruiken en wordt gegarandeerd dat u kunt blijven rijden. Ford is een van de stichtende leden van Ionity, een netwerk van openbare laadstations waarmee u uw elektrische Ford opgeladen kunt houden en u steeds kunt blijven rijden. Ter ondersteuning van onze elektrische voertuigen met een groot bereik is Ford momenteel een partner-investeerder in Ionity. Op deze manier voorzien we onze klanten met elektrische voertuigen van opladen met hoog vermogen en ter ondersteuning van lange afstanden.

Problemen met RFID-kaarten oplossen

Zoals alle technologie is RFID niet perfect. Hier is een lijst van acties die u kunt nemen om te garanderen dat uw RFID-kaart naar behoren werkt.

  1. RFID-kaarten werken via radiosignalen. Om interferentie van andere kaarten te voorkomen, houdt u slechts één kaart tegelijk bij de lezer.
  2. De kaart en lezer zijn ontworpen om te werken via nauw contact tussen beide. Verwijder de kaart uit uw portefeuille en houd deze rechtstreeks voor de lezer om de lader te activeren/uit te schakelen.
  3. Bewaar uw kaart steeds op een veilige plaats. U bent aansprakelijk voor eventuele kosten als gevolg van het gebruik van uw kaart.

Als uw RFID-token / Oplaadkaart niet wordt herkend door de lader die u probeert te gebruiken, volg dan de onderstaande stappen

  • Controleer in uw app of de lader deel uitmaakt van het Ford-netwerk
  • Controleer of u een geldige betaalmethode in uw account hebt
  • Werkt de RFID-kaart wel met een andere lader?
  • Bel het nummer voor ondersteuning dat op uw RFID-kaart is gedrukt
  • Controleer of de provider uw kaart niet heeft opgeschort

Wat moet ik doen als mijn RFID-kaart kwijt is geraakt of gestolen is?

De RFID-kaart is vatbaar voor fysieke schade, net zoals een creditcard, pinpas, winkelkaart of getrouwheidskaart. Als de kaart is beschadigd en niet werkt, moet een vervangende kaart worden aangevraagd. Het is belangrijk dat u langs de officiële weg een vervangende kaart aanvraagt om te garanderen dat de nieuwe vervangende kaart wordt gekoppeld aan uw account. Een vervangende kaart kan worden aangevraagd via de Ford klantendienst.

Als uw kaart is gestolen, neemt u onmiddellijk contact op met de Ford klantendienst op het nummer 02 700 6776 zodat de kaart kan worden geblokkeerd in uw account. Net zoals bij een laadkaart, moet de RFID worden geblokkeerd om misbruik of verkeerd gebruik van uw kaart en uw account te voorkomen.

Wat is een BlueOval Charge Network-oplaadkaart?

U ontvangt een BOCN-oplaadkaart bij de aankoop van uw Ford Mustang Mach-E en uw kaart wordt u opgestuurd via de post. Hiermee kunt u openbare laders gebruiken en kunt u gegarandeerd blijven rijden.

Mijn BlueOval Charge Network-oplaadkaart werkt niet. Wat moet ik doen?

U kunt contact opnemen met FordPass Assistentie via het deel 'Help' in de FordPass-app. De Agent zal de problemen met de kaart dan proberen op te lossen of de levering van een nieuwe kaart plannen.

Kan ik de kaart van een vorige eigenaar van mijn Mach-E hergebruiken?

Nee. Elke kaart kan slechts voor één gebruiker worden geregistreerd. Als u een Mach-E tweedehands koopt, kunt u kosteloos een nieuwe kaart verkrijgen bij de Ford klantendienst.

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.