Update veiligheidsactie
We willen al onze klanten die hun wagen nog niet ontvangen hebben op de hoogte houden van de stappen die we ondernemen om hun Kuga PHEV geleverd te krijgen. Het gaat om drie groepen:
- Klanten wiens auto gebouwd is en bij hun Ford-verdeler staat of nog onderweg is.
- Klanten wiens auto gebouwd is, maar de fabriek in Valencia nog niet verlaten heeft.
- Klanten wiens auto nog niet gebouwd is, maar besteld is of gepland om te worden gebouwd.
We zijn van plan om alle drie de groepen een e-mail te sturen, hoewel we in veel gevallen niet van al deze klanten een e-mailadres hebben. We hebben al onze verdelers op de hoogte gebracht van dit plan. In de meeste gevallen is uw Ford-verdeler dus de beste contactpersoon. In afwachting willen we u reeds een schets geven van het plan voor elke groep.
Voor klanten in groep 1: wij zullen uw batterijpakket vervangen en alle andere noodzakelijke aanpassingen aan uw voertuig uitvoeren voordat u het in ontvangst neemt. Dit werk zal uitgevoerd worden bij de Ford-verdeler waar u uw wagen heeft besteld (tenzij u ons anders adviseert) en kan van start gaan zodra we de reeds aan klanten uitgeleverde wagens hebben voltooid - waarschijnlijk vanaf maart.
Voor klanten in groep 2: we zullen uw voertuigen in de fabriek aan een uitgebreide reeks testen onderwerpen om de staat van de hoofdaccu te controleren. In besprekingen en gedetailleerde testen met onze leverancier hebben we al vastgesteld dat de prestaties van later gebouwde accu’s doorgaans wel gegarandeerd kunnen worden. Elk voertuig wordt sowieso volledig getest voordat het de fabriek verlaat en al het andere herstelwerk zal worden voltooid. De apparatuur om deze testen uit te voeren is zeer gespecialiseerd en niet verkrijgbaar bij onze verdelers. Daarom kunnen we deze alleen uitvoeren in onze vestiging in Valencia. Zodra alle testen zijn doorstaan, kunnen de voertuigen tegen het einde van deze maand afgeleverd worden. Uw Ford-verdeler weet om welke voertuigen het gaat en zal met u contact opnemen om de levertijden door te geven.
Voor klanten in groep 3: we zullen vanaf december de productie van uw wagen starten met volledig geteste batterijpakketten van de leverancier die al geproduceerd en naar Valencia verscheept waren. Ook deze wagens zullen het uitgebreide testproces doorlopen dat alleen kan worden uitgevoerd in de fabriek in Valencia. We bouwen deze wagens in de volgorde waarin ze oorspronkelijk zijn besteld. Nogmaals, uw Ford-verdeler kan zien welke voertuigen gepland staan om gebouwd te worden en is dus uw primaire contactpersoon om de laatste status te controleren.
We begrijpen dat u in alle gevallen op uw wagen moet wachten. Daarom hebben we verschillende goodwill-acties het leven ingeroepen om u te bedanken voor uw geduld en loyaliteit. Deze kunnen bestaan uit een serviceplan en/of een tankkaart bij ontvangstname van het voertuig, afhankelijk van het feit of u al dan niet btw-plichtig bent. Verder bieden we ook prijsprotectie voor uw wagen, zodat u de prijs betaalt die oorspronkelijk met uw Ford-verdeler is overeengekomen, ongeacht eventuele prijsverhogingen.
We beseffen dat u mogelijk vragen heeft en we zullen ons best doen om deze te beantwoorden. U kunt dit doen door contact op te nemen met uw Ford-verdeler of met onze klantendienst op het nummer +32 2 482 26 26. We hopen dat deze informatie van nut is, terwijl we trachten dit probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen. Nogmaals bedankt voor uw geduld.